ROTTERDAMSE ONDERNEMERS PRIJS

Voor de uitreiking van de meest prestigieuze ondernemersprijs in Rotterdam produceert Rockstars Eventmanagement in opdracht van MissPublicity een awardshow in de Rotterdamse Citrusveiling. 

Lees meer »

PRIVATE BIRTHDAY BASH

Rockstars Eventmanagement produceert een private suprise party voor een jarige die dertig wordt. Op verzoek van de moeder van de jarige wordt een villa met waanzinnige tuin afgehuurd en aangekleed en waar de jarige wordt verrast door haar familie en vriendenclub met een gaaf feest

Lees meer »

ROTTERDAMSE ONDERNEMERS PRIJS

Evenementorganisatie voor de pre-party van Rotterdamse Ondernemersprijs waar vijftig gasten bestaande uit vooraanstaande Rotterdamse ondernemers, oud prijswinnaars, nieuwe bedrijven en gebiedsontwikkelaars elkaar treffen tijdens een walking diner met bubbels en DJ's in Cupra Garage Rotterdam

Lees meer »

CUPRA NEDERLAND

Rockstars Eventmanagement produceert een persevenement in de vorm van een pop-up restaurant in de showroom van Cupra Nederland in hartje centrum Rotterdam. Pers en lokale influencers die graag kennis willen maken met dit nieuwe vol elektrische automerk uit Spanje krijgen een high-end diner aangeboden dat live op locatie wordt bereid. In de programmering een rit met privé chauffeur door Rotterdam bij avond

Lees meer »

ARWE GALLERY

Rockstars Evenementmanagement wordt door MissPublicity ingezet voor de productie van de officiële opening van ARWE Gallery van conceptueel fotograaf Richard Westerhuis. Een Open Bar met performances, boekpresentatie en goed doel ondersteuning met een uitnodiging voor 150 gasten

Lees meer »

MISSPUBLICITY

Rockstars Eventmanagement produceert een sprankelend tuinfeest in opdracht van MissPublicity voor hun achttien jaar bestaan. Op het landgoed van een geweldige  privévilla  in Rotterdam wordt voor 100 gasten een mini-festival opgetuigd. 

Lees meer »

AWARDSHOW

Maak van jouw prijsuitreiking een spetterende show met hologrammen, lichtwerk, video-visuals, welkomhosts, oestermannen en high-profile presentatoren. Gun jouw gasten artistieke intermezzo's, topsegment bubbels en gerechten en drinks van fijne cateraars en wijninkopers

Lees meer »

GRAND ANNIVERSARY

Vier het bestaan van de zaak groots en meeslepend. Geef jouw jubileum meer elan door deze zakelijke mijlpaal te vieren met ondersteuning van Rockstars Eventmanagement. Welkom met bubbels, heerlijke hapjes en jouw zaak, jouw locatie en jezelf in de beste vorm en in vol ornaat in de schijnwerpers voor jouw relaties, vrienden en andere genodigden

Lees meer »

GRAND OPENING

Laat jouw locatie maximaal schitteren door de inzet van Rockstars Eventmanagement. Wij zorgen voor een totaalmanagement met een gaaf welkom voor gasten, open bar en performers die publiek kunnen activeren

Lees meer »

PRESS EVENT

Het is handig om in (social) media te verschijnen met jouw bedrijf en product en zo de word-of-mouth te laten ratelen. Organiseer een speciaal persevenement met Rockstars Eventmanagement. Gebruik de locatie als canvas en neem redacteurs en influencers mee op reis door jouw merk

Lees meer »

LUXE DEPENDANCE

Geef deelnemers van jouw sportevenement een luxe ervaring in een eigen dependance. Soigneren, preparen en spullen veilig opbergen voor de wedstrijd. Een sprankelend welkom met bubbels, sportdrank en energierijke hapjes om weer op level te komen na de game

Lees meer »

WALKING DINER

Walking diners zijn het nieuwe ding. Geen vaste zitplaatsen meer maar kunnen netwerken en socializen terwijl er gerechten worden geserveerd of kunnen worden gepakt vanaf de Chef's table. Met inzet van een sterrenchef die live op locatie kookt of een catering van een geweldig restaurant of kookstudio. Wij maken van het diner een voortreffelijke culinaire ervaring die wordt gepresenteerd door high-end chef-koks, sommeliers, leveranciers en hosts 

Lees meer »

SUPRISE PARTY

Organiseer een spetterende suprise party voor jouw BFF, collega of familielid en geef hen de verjaardag van hun leven met DJ's, hapjes, bubbels, bier, taart en een leuk door Rockstars geregisseerd suprise moment dat áltijd goed uitpakt

Lees meer »

MINI FESTIVAL

Organiseer een gezellig mini festival in jouw tuin en huis of op een gave locatie en ga heerlijk uit je dak met jouw vrienden. Boek bekende DJ's, heb een eigen foodcourt, verhoog de sfeer met toffe performances, een doorbitch én de juiste belichting

Lees meer »

TUINFEEST

Als jouw tuin het toelaat organiseer dan een leuk tuinfeest. Geen tuin? Niet getreurd. Rockstars heeft ook tuinen te leen! Laat jouw gasten lekker borrelen en een dansje wagen en genieten van fijne hapjes, bubbels, ambiance en live-muziek met de tuin als fotogeniek decor

Lees meer »

BBQ PARTY

De BBQ kan wat ons betreft altijd aan! Lekker smikkelen in een goede ambiance in jouw tuin of in een park of strand met een persoonlijke grill chef en heerlijke restaurantwaardige gastvrijheid in een laidback ambiance

Lees meer »

HOUSE WARMING

In L.A. gaan ze full-out als het gaat om housewarming. Kunnen wij in NL ook. Zegen je nieuwe nest in met een gezellige housewarming voor vrienden en familie tijdens borreltijd of tot de nacht. Ontbijten kan ook. Brunchen. You name it. We game it. Instant home-feel

Lees meer »

UITVAART FEEST

En, als je totaal uitgefeest bent gun je jouw vrienden en familie nog eenmaal een mooi feestje. Knal de hemel in met Funeral Rockstars Afterparty's. Je hoeft trouwens niet persé deaud te zijn. Je kan bij ons ook je uitvaart oefenen of een knallende pre-party geven voor je gaat

Lees meer »

REIS MAGAZINE

Onze nieuwe religie zijn merken. Dat bepaalt onze identiteit. Zo is er een vent die met 200 pakjes Marlboropakje zijn eigen uitvaartkist in elkaar heeft gelijmd. Iedereen gaat dood, iedereen krijgt er mee te maken. Wat dat betreft is de dood een prima businessmodel. Alleen willen mensen niet aan hun eigen dood denken of van tevoren hun uitvaart regelen. 

Lees meer »

LIBELLE

Hoewel het idee van een uitvaart voor veel mensen iets is waar ze liever niet aan denken, is de uitvaartbranche ook aan trends onderhevig. Steeds meer mensen willen van hun begrafenis namelijk iets bijzonders maken. Marieke van der Weiden kan je daarbij inspireren en helpen.

Lees meer »

SPEAKERS ACADEMY MAGAZINE

De onverwacht snelle dood van haar goede, super culturele vriend Eric den Hartigh, komt in 2015 hard aan bij Marieke van der Weiden. Het is haar ‘eerste dichtbij-dood’. “Tien jaar lang waren we dik en dun. We deden allerlei acties bijvoorbeeld met bordurende senioren in nachtclubs of stalen bloemen van het Bloemencorso in Zundert om daarmee Rotterdam groener te maken en hadden een galerie. ‘Ik geloof dat ik doodga’, zei hij op een dag via de telefoon. Zes weken later was hij dood. Kanker.

Lees meer »

RESET THE WORLD

Zo Marieke, de een z’n dood is de ander z’n brood. Maar toen was er ineens corona en daar stond je dan met je Funeral Rockstars op 1,5 meter afstand. 

Lees meer »

VOLKSKRANT MAGAZINE

Kitscherige grafkisten en onpersoonlijke urnen uit brochures – daar moeten we het doorgaans mee doen als we afscheid nemen van dierbaren. Waarom zijn er nog steeds zo weinig mogelijkheden om een uitvaart smaakvol vorm te geven, terwijl dat misschien juist wat troost zou kunnen bieden?

Lees meer »

TED X TALK

TEDX TALK 2018 ☆ Bringing Life into a Dead Business ☆ De voorspelling van rouwinfluencers, drive-thru's, mobiele horeca en de toetreding van branchevreemde merken in de uitvaartsector 

Lees meer »

ALGEMEEN DAGBLAD

In iedere Rotterdammer schuilt een uniek relaas. Wekelijks tekent journalist Marcel Wijnstekers zo’n levensverhaal op. Vandaag: merk- en marketingspecialist Marieke van der Weiden (41) onderzoekt de uitvaart van de toekomst. ,,De nieuwe generatie nabestaanden wil meer dan 45 minuten in een aula."

Lees meer »

DE HAVENLOODS

Rotterdam - Marieke van der Weiden, nu 40, baarde al jong opzien als Truus Trendy, de marketing-lady met guerrilla-technieken. Na een periode achter de schermen trekt ze weer in het openbaar ten strijde voor grote veranderingen in het uitvaartwezen. “Ik word er zo pissig van dat al die mooie mensenlevens binnen 45 minuten onder de grond of de oven in geshuffeld worden. Zelfs herinneren is een taboe!’’

Lees meer »

DE DOOD MOET GAAN LEVEN

Marketing- en merkspecialist Marieke van der Weiden doet als innovatieve uitvaartfuturist al enkele jaren onderzoek naar de uitvaartbeleving van de toekomst. Ze spreekt zowel met en voor verzekeraars en ondernemers als consumenten. Nederland loopt voorop als het gaat om producten en technologieën rondom begraven en cremeren, maar door te vaste afspraken tussen bijvoorbeeld grote uitvaartbedrijven en verzekeraars blijft veel hetzelfde. De sector moet zich vernieuwen én er moet ruimte zijn voor nieuwe businessmodellen.

Lees meer »

DESIGN IN UITVAARTPROCESSEN

Kitscherige grafkisten en onpersoonlijke urnen uit brochures – daar moeten we het doorgaans mee doen als we afscheid nemen van dierbaren. Waarom zijn er nog steeds zo weinig mogelijkheden om een uitvaart smaakvol vorm te geven, terwijl dat misschien juist wat troost zou kunnen bieden?

Lees meer »

LEVENDE DOODSKIST VAN TU DELFT

Voor het eerst is er iemand in een 'levende doodskist' begraven. Een overledene werd zaterdag in Den Haag begraven in een kist gemaakt van plantenwortels en paddenstoelen, die ervoor zorgen dat een stoffelijk overschot snel wordt gecomposteerd. Dit is de eerste keer in de wereld dat iemand op deze manier 'terug wordt gegeven' aan de natuur. "Het was een heel bijzonder moment", vertelt Bob Hendrikx, biodesigner van de Living Cocoon. "Dit is de eerste keer dat er een mens wordt gecomposteerd op deze manier en het is een eer om zo betrokken te zijn bij iemands begrafenis."

Lees meer »

VIJF EURO PER BEGRAFENISNUMMERTJE IN AULA

Auteursrechtenorganisatie Buma/Stemra stuurt crematoria tegenwoordig een rekening voor de muziek die wordt gedraaid tijdens uitvaartbijeenkomsten. Dat heeft de Landelijke Vereniging van Crematoria (LVC) bevestigd na een bericht in het AD.

Lees meer »

IEDEREEN DIE DOODGAAT IS GEEN DOELGROEP

Omdat uitvaartorganisaties over het algemeen ´iedereen die doodgaat´ als hun klant zien, is het voor het succes van marketingactiviteiten noodzakelijk te segmenteren. In dit stuk wordt beschreven waarde is van marktsegmentatie op levensstijl.

Lees meer »

DIGITALISERING & DIGITAAL DOORLEVEN

Wereldwijd wordt er geëxperimenteerd met producten en technologieën rondom uitvaarten en rouwen. Er wordt geëxperimenteerd met virtueel leven na de dood, augmented reality applicaties op urnen en kisten, internetuitvaarten, interactieve grafzerken en SMART-robots die plaatsvervangend kunnen zijn voor overleden dierbaren. Door dit soort ontwikkelingen lijkt het taboe rondom de dood te verdwijnen en lijkt het moment van definitief afscheid nemen steeds vaker te worden opgerekt. Tot de dood ons scheidt, is in de toekomst wellicht niet meer relevant. Tot in den eeuwigheid wordt mogelijk het nieuwe devies en daar kunnen producten en diensten bij worden bedacht.

Lees meer »

ALS HOLOGRAM OP DE SCHOORSTEEN

Er is een nieuwe manier om bijzondere momenten vast te leggen. Kees Veerman (Jassie) legt zich met zijn bedrijf ‘Your Legacy’ toe op het maken van hologrammen. Het is daarmee mogelijk om belangrijke gebeurtenissen als trouwerijen te herbeleven zoals ze waren. Een hologram is meer dan alleen een video. Het is een realistischer, driedimensionaal beeld. Kees’ bedrijf wil de innovatie gaan gebruiken voor particulieren. En dat voor een betaalbare prijs.Door Laurens Tol

Lees meer »

PARFUM VAN OVERLEDENE

Vorig jaar kwam de geliefde van kunstenaar en geurontwerper Steffie Baaijens (29) plots om het leven. In haar rouwproces maakte ze een reeks parfums met geuren die met hem te maken hebben: de geur van hun dates, de geur van het T-shirt dat hij haar stuurde, de geur van vuurwerk.

Lees meer »

KOM TERUG ALS BOOM

Being buried in a big wooden box is slowly becoming a thing of the past. A new project is being developed in Italy that has a unique approach to the concept of death. The idea of having your body become the seed of a tree after passing was developed by Italian designers Anna Citelli and Raoul Bretzel, and it is titled the “Capsula Mundi” project. The two designers came up with the idea of using an organic and biodegradable capsule as all-natural coffins, and are now trying to get it out of the start-up phase.

Lees meer »

SOCIAL MEDIA STEEDS BELANGRIJKER IN UITVAARTEN

Uitvaartorganisaties moeten gaan beseffen dat technologie iedereen beïnvloedt en dat technologie een integraal onderdeel van een mensenleven is. Dat betekent dat een online leven net zo echt aanvoelt voor consumenten als het echte leven. Daarin spelen social media een belangrijke rol. 

Lees meer »