UITVAART VAN DE TOEKOMST

ANWB & AMSTEL

Marieke baseert haar verhaal over de dood op haar rapport Uitvaart van de Toekomst (2017) waarin zij de waarde van A-merken in uitvaartmomenten bepaalt. In haar lezingen wordt ingegaan op de waarde van ANWB-asverstrooigidsen, Amstel uitvaartcafé’s, Rituals rouwtuinen en all-in kunnen rouwen met TUI

Voor elke relatief klassieke of traditionele organisatie, sector of branche heeft Marieke creatieve oplossingen die inspelen op nieuwe vormen van ondernemerschap en trends die anderen nog niet opmerken”

Els Neijts Journalist

LEZINGEN

Marieke is een visionair met een speelse doch wetenschappelijk onderlegde brein. Zij gaat in haar lezingen (samen met haar publiek) aan de slag met het ontdekken van de huidige stand van zaken, de toekomst en kansen en gaten in markten. Vaak aan de hand van trends die anderen nog niet zien. Marieke legt in gewone-mensen-taal uit hoe je theoretische modellen kunt gebruiken maar ook hoe je een stad als marketingcanvas kunt gebruiken, hoe je doelgroepen segmenteert op hun subculturele kenmerken en hoe je in een korte tijd een merk kunt opbouwen dat gezien wordt door publiek en media

‘Supertof dat je betrokken bent bij onze Final Footprint Challenge, je bent van grote toegevoegde waarde voor onze finalisten!

Danielle Niehoff van DELA

BOEKINGEN

ONDERZOEK UITVAARTBELEVING

Uitvaarten zijn relatief platte entertainmentervaringen. Om de dood en uitvaarten naar het nu te trekken is het nodig om van uitvaartbelevingen totaalervaringen te maken. Hoe dat kan? Ervaar het in een lezing van Marieke van der Weiden MA over de zakelijke mogelijkheden van de uitvaart van de toekomst

Funeral Rockstars oprichter Marieke van der Weiden MA deed in 2017 onderzoek naar de Uitvaart van de Toekomst en stelt in dat rapport dat de nieuwe generatie nabestaanden op zoek gaat naar totaalervaringen, ook bij het afscheid-nemen. Daarin zijn rollen weggelegd voor bekende en lokale merken die ervoor zorgen dat de herinnering wordt verbeterd. Dat heeft uiteindelijk  een positief effect op de rouwverwerking. 

DEATHFLUENCERS & DRIVE-THRU'S

In haar onderzoek voorspelde Marieke de rol van deathfluencers, funeral drive-thru’s en hologrammen tijdens uitvaarten die in de (post)pandemietijd realiteit zijn geworden. Marieke werkte mee aan reportages over dit onderwerp van o.a. Volkskrant Magazine, Algemeen Dagblad, SBS6 en RTLZ en stond op het internationale podium van TEDx. Marieke staat op contract bij Speakers Academy. Boek een lezing voor meer visie op de zakelijke mogelijkheden van de uitvaartbeleving van de toekomst

UITVAART VAN DE TOEKOMST

Marieke neemt u mee naar vijf jaar vooruit en geeft haar publiek een spectaculaire en baanbrekende kijk op de dood en toekomstige uitvaartbelevingen”

Rick Riezebos EURIB

Laat u en uw team, relaties en publiek inspireren door creatief mastermind en trendwatcher Marieke van der Weiden en haar keynote over de uitvaart van de toekomst en nieuwe vormen van marketing en ondernemen in een (post-)pandemie tijdperk. Marieke is een visionair met een enorme verbeeldingskracht en een veranderdrift die is gebaseerd op kennis van historische cyclussen, het sentiment van doelgroepen en het vroegtijdig signaleren van trendbewegingen in de samenleving

NIEUWE VISIE

Het publiek van Marieke gaat naar huis met nieuwe ideeën, nieuwe visie en nieuwe energie. Haar lezingen zijn uptempo en worden ondersteund door weergaloze visuals die tot de verbeelding spreken. Marieke heeft een achtergrond in marketing voor gemeenten en de creatieve sector en is nauw verwant aan de entertainment-, mode- en kunstsector en dat ziet u terug in haar lezingen, werksessies en shows